درمان موخوره و پیشگیری از آن را بشناسیم

درمان موخوره
درمان موخوره

موخوره را چه مشکل بنامیم چه دردسر ، راه حلهای مختلفی برای درمان آن وجود دارد و حتی می شود از ان به کمک ماسکهای طبیعی پیشگیری کرد.

کوتاهی مو یکی از روش های رایجی است که ممکن است شما هم از ان برای درمان موخوره استفاده کرده باشید و اگر با این روش باز موخوره دارید باید دقت کنید که کوتاهی مو باید از چند سانتی متر بالاتر از محل موخوره باید انجام شود و حتما بعد از کوتاهی  شامپوها و نرم‌کننده‌های ترمیم‌کننده، تقویت‌کننده یا آبرسان ها استفاده کنید که خیلی موثر خواهند بود. البته بصورت هفتگی و ماهیانه هم می توانید از ماسکهای طبیعی استفاده کنید .

رشته های آرایشگری زنانه

[elfsight_instagram_feed id=”31″]

برای درمان طولانی مدت موخوره هم روش هایی مانند کراتینه کردن موها وجود دارد . که روشهای مختلف کراتینه مو امروزه برای مدت طولانی شما را از شر موحوره رها می کنند.

براشینگ، رنگ کردن و استفاده از ابزارهای حرارتی موجب آسیب دیدن مو و ایجاد موخوره می شود که ساده ترین روش برای جلوگیری از آن کوتاهی مرتب موهاست. اما با ماسکهای خانگی هم می توانید به درمان و پیشگیری از موخوره کمک کنید .

مزایا و عوارض ریباندینگ مو را بشناسیم.

ماسک‌های موثر برای درمان موخوره

درمان موخوره

۱. ماسک خانگی با روغن نارگیل

موهای خود را با شامپوی بیشتری بشویید و به خوبی با حوله خشک کنید. یک پیمانه روغن نارگیل (در حدود یک چهارم مشت) بردارید و از پایین به بالا به موهایتان بمالید. سپس موهایتان را بالای سرتان جمع کنید، با حوله یا کلاه پلاستیکی بپوشانید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. در آخر موهایتان را یک‌بار با آب خالی و دو بار با شامپو بشویید.دقت کنید که روغن نارگیل به در ریشه موهایتان نماند. اینکار را بصورت هفتگی می توانید انجام دهید. حتما کامل شستشو انجام دهید . تقویت موها و درمان موخوره نتیجه کار خواهد بود.

اینرا هم بخوان :  آموزش رنگ و مش با مدرک فنی حرفه ای

۲. ماسک پروتئین آووکادو

تهیه این ماسک کار سختی نیست .  آووکادو را با تخم مرغ ترکیب کنید. و سپس از روغن زیتون برای رسیدن به ماسک پروتئین آووکادو استفاده کنید. ده تا یک ربع روی سرتان می توانید از این ماسک استفاد ه کنید و سپس آنرا کامل بشویید. وغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین‌های E و K است که هر سه آنها برای نرم کردن، مرطوب کردن، ترمیم کردن و حفاظت از ساقه مو و فولیکول مو مفید هستند. ترمیم مو و درمان موخوره با استفاده ماهیانه این ماسک نتیجه کار خواهد بود.

۳. ماسک ترمیم‌کننده روغن ماهی

امگا ۳ طبیعی موجود در روغن ماهی یکی از مفیدترین عناصر برای ترمیم موهای آسیب دیده و پیشگیری از موخوره است. برای تهیه این ماسک، چند کپسول روغن ماهی را با روغن نارگیل و روغن اسطوخودوس ترکیب کنید. این ترکیب را برای پنج دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. آن را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و موخوره‌ها و انتهای مو را داخل آن بگذارید. کم کم ماسک را به سمت بالا هدایت کنید. نگذارید روغن به ریشه مو برسد. موهای خود را داخل حوله یا کلاه پلاستیکی بپیچید و ۴۰ دقیقه به حال خود رها کنید. بعدا موهای خود را با شامپو بشویید.

۴. ماسک درمانی عسل و روغن زیتون

این ماسک عالی را طبق این دستور تهیه کنید :  سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری عسل خالص ترکیب کنید. این ماسک را روی موهایی که شامپو زده‌‌اید و شسته‌ایدقرار دهید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. آن را آب بکشید و موهای خود را با شامپوی آب رسان بشویید تا کاملا ماسک از روی موها پاک شود.درمان پوست سر خشک و افزایش برق و درخشندگی موها همراه با درمان موخوره به شرط  تداوم در نتیجه استفاده از آن  خواهد بود.

اینرا هم بخوان :  آموزش فیبروز ابرو با تکنیکهای جدید

خب ماسک های خانگی و طبیعی را به همراه روش های سنتی و مدرن برای درمان و پیشگیری از موخوره را  برایتان تشریح کردیم . اما باید بدانید که اینها درمانهای بعد از موخوره هستند و بهترین درمان پیشگیری از ان است .

بهترین راه پیشگیری از موخوره ، تغذیه مناسب می باشد . سیستم دفاعی بدنتان هر چقدر قوی تر باشد شما هیچگونه مشکلی را در زندگی نخواهید داشت و این بر می گردد به روش زندگی و نوع تغذیه . 

عاشقانه و شاد زندگی کنید. 

شماهم مشکل موخوره دارید؟؟؟ راه حل خودتون چی بوده ؟؟

برخی سوالات شما

آیا محصولات لبنی و شیر برای موخوره تاثیر دارند؟

مصرف پروتئین برای داشتن موهای قوی و سالم بسیار ضروری است. البته این کار باعث نمی‌شود که موهای جدا شده دوباره به هم بچسبند ولی باعث می‌شود که بقیه موهای شما محکم و قوی شوند و از بدتر شدن موخوره جلوگیری می‌کند. از مهم‌ترین منابع پروتئین می‌توان به انواع لوبیا، محصولات لبنی مثل شیر و پنیر و ماست، تخم مرغ، ماهی و غذای دریایی، گوشت قرمز، مرغ، دانه‌ها و آجیل‌ها مثلا پسته و تخم کدو، محصولات تهیه شده از سویا مثل شیر سویا و توفو (پنیر سویا) و… اشاره کرد.

کوتاهی مو برای درمان موخوره چگونه باید باشد؟

هر ۶ تا ۸ هفته یک بار موهای خود را حدود یک تا دو سانتی‌متر کوتاه کنید.

کراتینه موخوره را درمان می کند؟

بله یکی از روش های درمان موخوره کراتینه کردن موهاست. البته کراتینه مو باید مورد نیاز موهایتان باشد و در واقع بخاطر موخوره کراتینه کردن غیر معقول است زیرا راههای ساده تری و کم هزینه تری مانند کوتاهی مو وجود دارد.

اینرا هم بخوان :  درمانهای تراپی مو را بیشتر بشناسیم
من موهام بلند هست واسه موخوره جز کوتاهی چه کنم؟

ساده ترین روش موخوره همون کوتاه کردن هست . فقط موهاحتما دسته دسته باشن و دراخرهم ی چن سانتی نوک مورو باقیچی بزن خیلی خوب میشه و رشد بینظیری داره . در واقع این کار باعث رشد بیشتر موهاتونم هم میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره برای ثبت نام در دوره های آموزشگاه کلبه آرزو یا خدمات داری می تونی تماس بگیری 09127009256 و یا این فرم پر کنی در اسرع وقت با شما تماس گرفته می شود.