مزایا و عوارض ریباندینگ مو را بشناسیم.

ریباندینگ مو یکی از روش های متداول برای داشتن موهای صاف و درخشان می باشد . این روش مزایا و عوارض مختلفی دارد که قبل از انجام آن ، درباره آنها باید بیشتر بدانید .

مو یکی از نعمتهای خداوندی است که برای سالم ماندن نیاز به مراقبت و نگهداری دارد که اغلب ما از این نعمت خدادادی خوب مراقبت نمی کنیم .

مزایا و عوارض ریباندینگ مو
مزایا و عوارض ریباندینگ مو

صافی مو برای زنان یکی از علاقمندی هایشان در حوزه زیبایی ارایشی است که در بهترین حالت آنرا همیشه می خواهند داشته باشند. که به آنها ریباندینگ مو توصیه می شود . معمولا ریباندینگ مو در کنار کراتینه قرار داده می شود که این دو با هم متفاوت هستند .

روش ریباندینگ علاوه بر صاف و درخشان کردن مو ، شانه کردن موها را نیز آسان و سهل می کند . علاوه بر این با موهای ریباندینگ ، کمتر نیاز به شستشوی آن در حمام خواهید داشت .

چگونه آرایشگر عروسی را انتخاب کنیم ؟

ریباندینگ مو چیست ؟

در ابتدا باید بدانیم که ریباندینگ مو چیست و مواد ریباندینگ چه اثر بر مو دارند ؟ آمینو اسیدها متصل شده به هم ، ساختار مو را تشکیل می دهند و کاری که مواد ریباندینگ می کند این است که این اتصال آمینو اسیدها را می شکند و زنجیره ای اتصال جدیتری را تشکیل می دهد . که باعث ایجاد موهای صاف می شود.

یکی از روشهای مراقبت و نگهداری از موها که خاصیت صاف کنندی دارد ریباندینگ مو است اما این روش دارای مزایا و معایب مختلفی است که باید آنها را شناخت و تصمیم درستی گرفت.

مراقبت های مو بعد از ریباندینگ را بشناسیم.

اینرا هم بخوان :  آموزش کوتاهی مو کودک با مدرک فنی حرفه ای

مزایای ریباندینگ مو را بشناسیم.

مزایای ریباندینگ مو کم نیستند که ما در اینجا به مهمترین آنها خواهیم پرداخت :

حالت دهی آسان

با ریباندینگ مو دیگر زمان کمتری را برای حالت دادن به موهایتان خرج خواهید کرد. این امر در مهمانی ها و جشن ها ممکن است خیلی از وقت خانمها را بگیرد که با ریباندینگ این حالت دهی اسان و سهل می شود .

از وز مو خداحافظی کنید

با ریباندینگ مو دیگر خبری از وز مو نیست. بدون استفاد از هیچ وسیله یا ماده صاف‌کننده‌ای از شر وز مو خلاص می‌شود. وز مو ممکن است بدلیل جنس موهایتان باشد یا هم بدلیل استفاده از مواد شیمیایی و رنگ مو و… در مو ایجاد شود که با ریباندینگ از وز مو راحت خواهید شد.

کاهش مصرف صاف کننده‌های مو

همانطور که گفتیم برای صافی مو روشهای مختلفی وجود دارد که بسیاری از انها مقطعی هستند . مانند صاف کننده های مو که استفاده مکرر از انها ، صدمات زیادی به موها وارد می کند. با ریباندینگ کردن دیگر نیازی به این صاف کننده های مو نخواهید داشت .

جذابیت و براقیت موها

یکی از عمده دلایلی که خانمها به ریباندینگ مو متمایل می شوند بخاطر داشتن موهای جذاب و براق است که از مهمترین مزایای ریباندینگ مو محسوب می شود.

معایب ریباندینگ مو و عوارض جانبی آنرا بشناسیم.

مواد ریباندینگ مو ، شیمیایی هستند غیر ارگانیک که بالطبع دارای معایب و عوارضی خواهد بود که در ادامه به انها خواهیم پرداخت :

بازگشتی بودن

با رشد موها نیاز به عمل ریشه گیری خواهید بود که این هم برایتان هزینه آور خواهد بود. در واقع اگر قبلا موهای فر داشته باشید ممکن است بعد از ریباندینگ با رشد مجدد موها ، دوباره موهایتان فر شوند که باید عمل ریباندینگ را تکرار کنید و این یعنی هزینه !

اینرا هم بخوان :  آموزش ریباندینگ ویژه بازار کار

دائمی بودن

اثر ریباندینگ مو تا زمانی که موهایتان رشد کند می ماند یعنی اینکه اگر ماهانه چند سانتی متر رشد مو خواهید داشت و ریباندینگ کردید و پشیمان شدید باید شاید یک سال صبر کنید که کلا موهایتان دوباره به رشد الانش برسد . 

حساس شدن موها و اسیب پذیری بیشتر

با عمل ریباندینگ ساختار موها شکسته می شود و وقتی این عمل بارها تکرار شوند موها نیاز به مراقبت بیشتری خواهند داشت و میزان شدت آسیب پذیری انها زیاد خواهد شد.

چالش پوست سر

ریباندینگ مو به نوعی روش یونش حرارتی است و با حرارت این کار انجام می شود. حرارت توامن با مواد شیمیایی ممکن است به پوست سر اسیب وارد کند. بخصوص اگر این عمل تکرار شود . 

حضور مجدد در مراکز ریباندینگ

اگر می خواهید موهایتان همیشه صاف باشند با رشد جدید موها و به اصطلاح برای ترمیم آنها ، نیازمند حضور دوباره در مرکز ریباندینگ مو هستنید و این یعنی هزینه زمانی و هزینه مالی .

ریزش مو

استفاده از مواد شیمیایی ، چه برای رنگ کردن موها و چه برای ریباندینگ همیشه احتمال ریزش مو را خواهد داشت . 

با دانستن مزایا و عوارض ریباندینگ مو ، بهتر است که از مراکز معتبر برای اینکار کمک بگیرید که کمتر دچار پشیمانی و عوارض ریباندینگ شوید.

برخی از سوالات شما

آيا ميتوان موي ريباندينگ شده را رنگ كرد؟

معمولا توصيه ميكنيم كه موهاي ريباندينگ شده رنگ نشوند ولي چنانچه مشتري نياز به ايجاد تنوع داشته باشد ما در مركز صافي مو کلبه آرزو با استفاده از بهترين رنگ مو واكسيدان موهاي ريباند شده را كاملا تضميني رنگ ميكنيم

اینرا هم بخوان :  آموزش شینیون مو با مدرک فنی حرفه ای در کلبه ارزو
از روغن های مو بعد از ریباندینگ می شود استفاده کرد؟

روغن‌هایی مثل روغن نارگیل، زیتون، بادام، جوجوبا، کرچک یا ترکیبی از این‌ها باعث رطوبت‌رسانی و تقویت آنها می‌شود و سلامتی پوست سر را تضمین می‌کنند.

آیا شانه کردن بعد از ریباندینگ مانعی ندارد؟

برای شانه کردن از شانه های عریض و چوبی استفاده کنید .این شانه‌ها مانع از شکستن ساقه مو می‌شوند. هرگز موهایتان را وقتی که هنوز مرطوب است، شانه نکنید.

استفاده از نرم کننده بعد از ریباندینگ واجب است ؟

بعد از ریباندینگ مو، استفاده از نرم‌کننده‌ها برای موها بسیار ضروری است. برای اینکه بعد از ریباندینگ، موها خشک می‌شوند و نیاز جدی به رطوبت دارند. حتی می‌توانید شست‌وشوی موهای خود را فقط با نرم‌کننده انجام دهید و از شامپو صرف نظر کنید.

بعد از ریباندینگ مو از چه مدل شامپویی استفاده کنم ؟

از شامپوهایی استفاده کنید که روی آن نوشته شده باشد مناسب برای موهای درمان شده با روش‌های شیمیایی

بعد از ریباندینگ مو از چه محصولاتی باید استفاده کنیم؟

بعد از ریباندینگ مو یا صافی ژاپنی، باید از محصولات مناسبی برای موهای خود استفاده کنید. محصولاتی که فرم جدید موهایتان را حفظ می‌کنند.

آموزش ریباندینگ هم دارین؟

بله در آموزشگاه می تونید ثبت نام کنید : 09127009256

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره برای ثبت نام در دوره های آموزشگاه کلبه آرزو یا خدمات داری می تونی تماس بگیری 09127009256 و یا این فرم پر کنی در اسرع وقت با شما تماس گرفته می شود.