آرایش دائم چیست و معایب و مزایای آن کدامند؟

آرایش دائم چیست ؟ آرایش را که همه می شناسیم اما اصطلاخ آرایش دائم در باور کمی غیر قابل باور به نظر می رسد یعنی یک بار آرایش برای همیشه! آیا چنین چیزی ممکن است ؟ در واقع آنچه که باعث شده به این لغت دائم بودن در این مفهوم توجه شود ماندگاری بیشتر آن است نه دائم بودن آن . البته وقتی آرایشی داشته باشید که تا چند ماه بدون تغییر باقی بماند در قبال آرایش های روزانه ای که دارید شاید دایمی بودن بیشتر نمایان باشد. پس در واقع آرایش دائم بنوعی بهتر آن است که بگوییم نیمه دائم ، منظور از آرایش هایی است که چندین ماه ماندگاری دارند. اما این عمل چگونه امکان پذیر است؟

آرایش دائم چیست
آرایش دائم چیست

چگونه مجوز آرایشگاه زنانه بگیرم و مراحل آن کدامند ؟

آرایش دائم چیست ؟

در واقع آنچه که به آرایش دائم مفهوم و معنا داده روش پزشکی و زیبایی و ایمنی است بنام میکروپیگمنتیشن . واژه پیگمنت در واقع رنگ دانه هایی هستند که برای آرایش از آنها استفاده می شود. و عمل میکروپیگمنتیشن تزریق این رنگدانه با ابزار مخصوص خود به زیر لایه های پوست می باشد . دقت کنید که این عمل تاتو کردن نیست و تفاوتهای زیادی از ان دارد از نوع نفوذ عمق کار ، تا بهداشت و ایمنی و ابزار آلات با تاتو کردن مغایر می باشد .

پس انچه که به زبان ساده متوجه شدیم آرایش دائم همان بکارگیری روش میکروپیگمنتیشن برای آرایش در حوزه آرایشی و پزشکی است .

کاربردهای آرایشی و پزشکی آرایش دائم

گفتم آرایش دائم همسوست با میکروپیگمنتیشن و میکروپیگمنتیشن هم بکارگیری رنگدانه هاست پس در هر قسمت از صورت و بدن که بخواهیم رنگی بدهیم ، یا پررنگتر و تغییر رنگ بدهیم از آرایش دائم استفاده می کنیم. پس در قسمتهای رنگی از سر تا خط چشم و لبها و خط لبها و ابروها در این روش مورد استفاده قرار می گیرند.

اینرا هم بخوان :  آموزش فیبروز ابرو با تکنیکهای جدید

در حوزه پزشکی یعنی جایی از این قسمتها اسیب دیده باشد که با عمل میکروپیگمنتیشن رفع عیب می شود مانند قسمتی از ابرویی که در آتش سوزی سوخته باشد . در واقع با عمل میکروپیگمنتیشن و انتقال رنگ دانه ها به قسمت ابروها ی سوخته ، عمل هاشور ابرو انجام می شود و فرد زیبایی خود را بدست می اورد.

در حوزه آرایشی هم که تمام نقاط گفته شده می توانند برای زیباتر شدن از رنگهای دلبخواه مشتری و فرمهای مختلف بهره مند شوند که این بیشتر در ابروها و لب کاربرد دارد.

تاتو بهتر است با میکروپیگمنتیشن

تاتو یک روش سنتی و قدیمی است که دیگر با آمدن سیستم آرایش دائم میکروپیگمنتیشن عملا کارایی خود را از دست داده است. تاتو های بد رنگ قدیمی که در عمق های بیشتری از پوست با روش سنتی استفاده می شدند در دنیای امروز جایگاهی ندارند. چه از لحاظ زیبایی و چه از لحاظ ایمنی و بهداشت .

فواید آرایش دائم کدامند؟

آرایش دائم فایده های زیادی را به همراه دارد که بر اساس همین فایده ها روز به روز گسترده تر و سیستمی تر می شود.

طراحی و قرینه‌سازی ابرو با تکنیک‌های مختلف به عنوان مثال هاشور ابرو، سایه ابرو و … جزوی از آرایش دائم هستند که از فواید آن محسوب می شوند البته این همه فواید نیست آرایش های مریوط یه خط چشم دائم پلک بالا یا خط مژه دائم پلک بالا، خط چشم پلک پایین، سایه چشم پلک بالا و پایین که در اصطلاح عموم به آن هاشور خط چشم یا هاشور مژه هم گفته می‌شود از دیگر فایده های آرایش دایم هستند. و همچنین میکروپیگمنتیشن رژلب و خط لب یا دراصطلاح هاشور رژلب جهت قرینه‌سازی لب یا حجیم‌سازی لب. گاهی از آن برای از بین بردن سفیدی بیش از حد لب‌ها هم استفاده می‌شود. با این روش می‌توان سیاهی دور لب‌های افراد را نیز از بین برد. کاربرد دیگر از بین‌بردن جای بخیه، از بین بردن لک‌ها یا اسکار‌های پوستی است.

اینرا هم بخوان :  اموزش هاشور ابرو

مضرات آرایش دائم کدامند؟

بله در حوزه های ارایشی زیبایی همیشه مضراتی هم وجود خواهد داشت که بیشتر آن بر می گردد به مهارتهای ضعیف کننده کار که در اینجا منظور پیگمنتر می باشد. ناشی بودن و همچنین استفاده از مواد نامرغوب و رعایت نکردن مسایل بهداشتی و ایمنی همیشه می توانند خطر آفرین باشند. پس همیشه در انتخاب پیگمنتر دقت کنیدو از مراکز معتیر که پروانه کسب و بهداشت دارند استفاده کنید.

حال که با مفهوم آرایش دائم چیست ؟ آشنا شدید و علاقمند به یادگیری آن هستید می توانید در کلاس های آموزش آرایش دایم کلبه آرزو شرکت کنید و مدرک فنی حرفه ای آنرا نیز بگیرید.

برخی سوالات شما

✅ کدام روش آرایش دائم مناسب ابروهاست ؟

برای طبیعی تر شدن ما روش میکروبلیدینگ ابرو را به شما پیشنهاد می کنیم.

✅ من قسمتی از پوستم بخیه دارم با این روش از بین می رود؟

بله با انتقال رنگ دانه های شبیه پوستتتان بر روی بخیه کامل کاور می شود.

✅ احتمال وجود عفونت هست؟

بله. بخاطر ایجاد خراش های پوستی احتمال آلرژی و عفونت وجود دارد برای همین توصیه می کنیم که در مراکز معتبر اینکار انجام دهید تا خیالتان اسوده باشد.

✅ امکان تغییر مد ابرو وجود دارد؟

بله. قبل از انجام باید عکس و مدل دلخواه ابروی خود را به متخصص نشان دهید و در این باره با اون مشاوره کنید تا به جمع بندی نهایی برسید.

[instagram-feed type=”hashtag” hashtag=”#kolbeharezoo_micro”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *