آموزش رژ گونه زدن

آموزش رژ گونه زدن را می توان بخشی از آموزش خودآرایی دانست که نحوه صحیح اجرا و چگونگی آن می تواند به داشتن یک آرایش و میکاپ زیبا کمک کند. خیلی از خانمها هنوز نمی دانند که چه رنگ رژی برای پوستشان مناسب است که با خواندن این مقاله آموزشی از کلبه آرزو تا حدی به رفع این مشکل خواهید رسبد.

آموزش آرایش و پیرایش زنانه

آموزش رژ گونه زدن به روش صحیح و اصولی

آموزش رژ گونه زدن
آموزش رژ گونه زدن

آنچه که در این مقاله آموزشی آرایشی به بررسی آنها خواهیم پرداخت عبارتند از :

  • آموزش رژگونه کشیدن
  • آموزش رژ گونه برای صورت لاغر
  • آموزش رژگونه برای صورت گرد
  • آموزش رژگونه برجسته
  • آموزش رژگونه صورت

[elfsight_instagram_feed id=”25″]

گام اول: انتخاب رژ گونه

1: کدام تن رنگ برای تن رنگ پوست شما مناسب می باشد؟

زمانی که می خواهید رنگ رژ گونه خود را انتخاب کنید باید آن را با تن طبیعی پوست خود هماهنگ سازید.

این موضوع بدین معنی است که رنگ انتخابی تا حد امکان باید به رنگ گونه ها زمانی که به طور طبیعی سرخ می شود نزدیک باشد. انتخاب رنگی که با تن پوستی هماهنگ نیست می تواند ظاهر غیر طبیعی به رژگونه شما بدهد.
یک نکته خوب برای تعیین و شناسایی رنگ طبیعی این است که برای 10 ثانیه دست خود را فشار دهید. رنگی که در امتداد پوست تان ظاهر می شود بهترین گزینه برای انتخاب رژ گونه است.
به طور کلی برای پوست های رنگ پریده، رنگ صورتی روشن رژ گونه ترکیب مناسبی است زیرا رنگ طبیعی را به هنگام سرخ شدن نشان می دهند. برای ظاهر زیباتر، هلویی را هم می توانید انتخاب کنید.
پوست هایی با رنگ زرد بهتر است از رژ گونه هایی با رنگ پرتقالی یا صورتی مایل به قرمز استفاده نمایند که پوست را روشن تر می کند و درخشندگی طبیعی به آن می بخشد.
تن های پوستی تیره می توانند از رنگ هایی همچون صورتی و قرمز استفاده نمایند که باعث ایجاد سرزندگی و زیبایی می شود.

2. فکر کنید و تصمیم بگیرید.

انواع مختلفی از رژ گونه ها در بازار وجود دارد. شما می توانید از انواع پودری، کرمی، ژله ای یا مایع آن استفاده نمایید. بهترین گزینه برای شما به نوع پوست و اولویت های فردی تان بستگی دارد.

اینرا هم بخوان :  آموزش ریمل زدن مژه

رژ گونه پودری برای پوست های چرب تا معمولی مناسب اند. این نوع رژ گونه ها برای دماهای گرم تر خوب هستند و صورت را خراب نمی کنند.
رژ گونه کرمی برای پوست های خشک تر خوب عمل می کنند زیرا مرطوب کننده خوبی در خود دارند. همچنین این رژگونه ها برای پوست های پیرتر عالی خواهند بود زیرا در خطوط ریز و چین و چروک ها به دام نمی افتند.
رژگونه مایع و ژله ای برای افرادی مناسب هستند که به دنبال مواد ماندگار و خوب می گردند. اغلب این محصولات را می توان بر روی پوست چک کرد.

3.از چه ابزاری برای رژ گونه استفاده می کنید؟ انگشت یا براش؟

اگر بتوانید رژگونه را با انگشت روی صورت خود بمالید نیازی به اسفنج یا سایر موارد نخواهید داشت اما در برخی از شرایط زدن این محصولات با انگشت کمی دشوار خواهد بود. زدن رژگونه به نوع رژگونه ای که می خواهید از آن استفاده کنید بستگی خواهد داشت:

رژگونه پودری به کمک براش های زاویه دار یا براشی با سر بزرگ و شل بهتر روی پوست زده می شوند.
رژگونه کرمی را می توان با انگشت یا با براش نوک مسطح و اندازه متوسط بر روی پوست زد.
رژگونه مایع یا ژل را می توان با انگشت یا قلم مخصوص آرایش بر روی پوست زد.

گام دوم: نحوه صحیح زدن رژ گونه

1. یک موقعیت مناسب با روشنایی خوب پیدا کنید:

شما باید زدن رژ گونه را در محیطی انجام دهید که روشنایی مناسبی دارد در غیر اینصورت نمی توانید متوجه شوید چه مقدار رژگونه نیاز دارید. نور طبیعی از هر چیزی بهتر است با اینحال می توانید از اتاق خواب با روشنایی مناسب و آینه آرایش مناسب برای اینکار استفاده کنید.

2. پرایمر و کرم پودر خود را از قبل بر روی پوستتان بزنید:

رژگونه باید حتما بعد از پرایمر و کرم پودر زده شود. پرایمر به خنثی شدن هر گونه قرمزی در پوست کمک می کند و باعث می شود آرایشتان برای مدت زمان بیشتری ظاهر طبیعی و تازه داشته باشد. این در حالیست که کرم پودر تن پوستی را یکنواخت می کند و باعث می شود ظاهر بدون لکه ای داشته باشید.

اینرا هم بخوان :  آموزش سایه زدن چشم مرحله به مرحله

3. زدن رژ گونه را باید بر اساس شکل صورت خود انجام دهید:

اگرچه زدن رژگونه سنتی بدین صورت است که شما آن را تنها بر روی قسمت های برجسته گونه می زنید اما این توصیه همیشه و برای هر فردی مناسب و کارساز نخواهد بود. در عوض شما باید شکل صورت خود را بررسی کنید و بر اساس آن رژگونه را بزنید:

صورت های گرد: برای اینکه صورت های گرد لاغرتر نشان داده شوند رژگونه را به استخوان گونه بزنید و آن را به سمت خارج و بالا به سمت گیجگاه ترکیب نمایید.
صورت های دراز: برای نرم کردن سطح پوست، رژگونه را زیر سطح برجسته گونه ها بزنید اما آن را به سایر سطوح صورت بسط ندهید.
صورت های قلبی شکل: برای متعادل کردن صورت های قلبی شکل، رژگونه را زیر سطح برجسته گونه بزنید و آن را به سمت خط رویش مو محو کنید.
صورت های مربعی: برای بهبود ظاهر این صورت ها، رژگونه را در امتداد گونه ها بزنید و یک سانتی متر از هر طرف بینی دور شوید و آن را بزنید.
صورت های بیضی شکل: این صورت ها می توانند رژگونه را بر روی گونه های خود بزنند و در اطراف لبه ها آن را ترکیب یا Blend کنند. برای یافتن سطح برجسته صورت خود لبخند بزنید.

4. از تکنیک مناسبی برای زدن رژ گونه استفاده کنید:

تکنیکی که برای اینکار انتخاب می کنید بر اساس نوع رژ گونه و ابزاری که به کار می برید متفاوت خواهد بود.

رژگونه پودری: برای زدن این نوع رژگونه می توانید کمی از آن را به براش بزنید و آن را بر روی سطحی بکوبید تا مقدار رژگونه اضافیش خارج شود. از حرکات چرخشی برای زدن رژ به گونه ها استفاده نمایید.
رژگونه کرمی: برای زدن این نوع رژگونه می توانید براشی با نوک مسطح را انتخاب کنید یا از انگشت دست برای زدن آن بر روی ناحیه مدنظر کمک بگیرید. سپس از حرکات چرخشی برای ترکیب کردن آن با پوست استفاده نمایید.
رژگونه مایع یا ژل: از انگشت دست خود برای زدن دو نقطه از آن بر روی استخوان گونه استفاده کنید و سپس از انگشت حلقه یا اسفنج برای ترکیب کردن آن بهره ببرید. از حرکات ضربه ای استفاده کنید.

اینرا هم بخوان :  میکاپ اروپایی

با اینحال باید رژگونه شما به حدی باشد که بر روی پوست دیده شود. شما نباید آن را همانند کرم پودر در پوست ترکیب کنید.
فقط به خاطر داشته باشید که پاک کردن رژگونه سخت تر از زدن آن است. به همین خاطر همیشه رژگونه را کم کم اضافه کنید. چندین لایه از رنگ را بر روی پوست بزنید و سپس در صورت نیاز لایه دیگری اضافه کنید
اگر به طور تصادفی رژگونه زیادی استفاده کردید از پارچه خشک و تمیز برای برداشتن رنگ اضافی استفاده نمایید.


6. کار خود را با لایه ای از پودر شفاف به پایان برسانید:

برای اتمام کار، دست خود را در پودر شفاف فرو ببرید و آن را روی پوست خود بزنید.

شما می توانید از براش کوچکی برای زدن این پودر زیر گوشه های خارجی چشم استفاده نمایید. سپس از حرکات چرخشی برای ترکیب کردن آن بهره ببرید.
اینکار استخوان های گونه شما را برجسته می کند و باعث می شود رژگونه ظاهر طبیعی تری داشته باشد.

7. تفاوت بین رژگونه و برنزه کننده را بشناسید:

برخی از افرد تفاوت بین رژگونه و برنزه کننده را نمی دانند و نمی توانند مقادیر مناسبی از آن ها را به کار ببرند.

رژگونه برای اضافه کردن رنگ و حس زندگی به گونه ها مورد استفاده قرار می گیرد و سرخی طبیعی گونه را شبیه سازی می کند. این در حالیست که برنزه کننده برای ایجاد درخشندگی سالم به کل صورت مورد استفاده قرار می گیرد.
برای برنزه کننده از براش برای زدن لایه اندکی از آن در نواحی صورت که خورشید به طور طبیعی به آن می تابد استفاده کنید. این لایه را بر روی پیشانی، گونه ها، چانه ها و پل بینی بزنید. خوب کار شما تمام شده است.


8. خوب در این مرحله کار شما به اتمام می رسد، حالا توانسته اید آرایش خود را با زدن رژ گونه برجسته تر نمایید و جلوه ای زیبا به آن بدهید.

منبع: سایت wikihow

مقاله ای که خواندید از دسته مقالات آموزشی خودآرایی از وبلاگ کلبه آرزو بود. در صورتی که تمایل دارید خودآرایی رو به صورت کامل فرا گیرید می توانید در دوره آموزش خودآرایی آموزشگاه کلبه آرزو شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره برای ثبت نام در دوره های آموزشگاه کلبه آرزو یا خدمات داری می تونی تماس بگیری 09127009256 و یا این فرم پر کنی در اسرع وقت با شما تماس گرفته می شود.