بوتاکس مو بهتره یا کراتینه ؟

بوتاکس مو بهتره یا کراتینه
بوتاکس مو بهتره یا کراتینه

بررسی اجمالی

برای آنکه به نتیجه درستی در زمینه این سوال برسیم که بوتاکس مو بهتره یا کراتینه ؟ باید شناختی کاملی از بوتاکس مو و عملکرد آن داشته باشیم تا بتوانیم انتخاب مناسب تری داشته باشیم.

وقتی به چین و چروک فکر می کنید ، ممکن است به آنابوتولین توتوکسین A (بوتاکس) فکر کنید ، یک داروی تجویزی رایج است که برخی افراد برای صاف کردن چین و چروک از آن استفاده می کنند. اما در مورد بوتاکس برای موهایتان چطور؟

موهای روی سر شما ، مانند پوست شما ، تمامیت و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. محصولات جدید مو خود را به عنوان موی بوتاکس به بازار عرضه می کنند زیرا قرار است موهایشان را پر کنند ، صاف کنند و موهای زائد را کاهش دهند.

ریباندینگ مو

آیا بوتاکس مو حاوی بوتاکس است؟

بوتاکس برای مو در واقع حاوی عنصر سم بوتولینوم نیست ، که ماده اصلی بوتاکس است. در عوض ، این یک اسم است که براساس نحوه عملکرد محصول ساخته شده است. درست مانند بوتاکس با شل کردن عضلات و صاف کردن پوست کار می کند ، “Hairbotox” با پر کردن فیبرهای جداگانه مو کار می کند تا به پر شدن آن و صاف شدن آن کمک کند.

بوتاکس مو چگونه کار می کند؟

بوتاکس مو در واقع یک درمان با تهویه عمیق است که الیاف مو را با فیلر مانند کراتین می پوشاند. این درمان در هر قسمت از موهای شکسته یا نازک موجود در هر رشته پر شده است تا موها پر و براق تر جلوه کنند.

این مواد بسته به محصول متفاوت هستند. فیبرنوتیک L’Oreal Professional’s L’Oreal Professional از ماده ای به نام Intra-Cylane برای پر کردن رشته های مو با الیاف نرم و انعطاف پذیر استفاده می کند. این کمک می کند تا ظاهر موهای صاف و نرم تری ایجاد شود. یکی دیگر از محصولات محبوب ، Majestic Hair Botox ، ادعا می کند از یک ترکیب اختراع شده استفاده می کند:

روغن خاویار
پپتید BONT-L
ویتامین B-5
ویتامین های E
کمپلکس کلاژن ، که بخشی از درمان “بوتاکس” را تشکیل می دهد

مزایا و عوارض ریباندینگ مو را بشناسیم.

چه کسی می تواند از موی بوتاکس استفاده کند؟


در صورت داشتن موارد زیر می توانید از مو بوتاکس استفاده کنید:

موهای بسیار ریز ، فاقد حجم و درخشش
موی آسیب دیده
موهای مجعد
موهایی که می خواهید صاف کنید
به طور کلی ، بوتاکس موبرای هر نوع مو امن است.

با بوتاکس مو چه اتفاقی برای موهایتان می افتد؟

هدف بوتاکس مو در واقع ترمیم ساختار آسیب دیده مو است. تغییرات از داخل داده می شوند. نتیجه یک مو صاف است که در واقع سالم تر و صاف تر از قبل است. بوتاکس مو را مرطوب و بازسازی می کند و به مو حجم می دهد.

اینرا هم بخوان :  اولاپلکس تراپی چیست؟ و چند نوع می باشد ؟

نتایج درمان مو بوتاکس را بلافاصله بعد از خشک شدن موهای خود مشاهده خواهید کرد.

ریباندینگ یا کراتینه را هم بخوایند

قیمت بوتاکس مو چقدر است؟

هزینه درمان مو بوتاکس از 150 تا 300 دلار و به بالا بستگی دارد ، به میزان مصرف بوتاکس مو برای موهای شما و البته مواد بوتاکس که آیا ارجینال است یا نه و نوع سالن و مرکز هم در تعیین قیمت آن تاثیر دارد.

بوتاکس مو چقدر موثر است؟

بهترین شرط بندی شما برای به دست آوردن نتایج خوب ، مراجعه به یک سالن قابل اعتماد و سؤال از یک متخصص مو در آنجا برای توصیه های درمانی است.

اثرات مو بوتاکس مو بین 4 تا 4 ماه به طول می انجامد ، اگرچه مدت زمان دقیق در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. توصیه می شود برای حفظ نتایج از شامپوی کم سولفات یا سولفات عاری از سولفات استفاده کنید.

آیا موی بوتاکس ایمن است؟


این محصول برای استفاده بی خطر در نظر گرفته شده است ، اگرچه مانند هر روش درمانی مو ، خطر تحریک پوست یا یک واکنش آلرژیک وجود دارد. برای کاهش خطر آسیب دیدن عوارض جانبی ، این درمان نباید با پوست شما در تماس باشد.

بوتاکس مو بهتره یا کراتینه

درمان کراتین درمانهای شیمیایی است که اغلب حاوی فرمالدئید هستند. فرمالدئید برای موهای مجعد در رشته های مو به حالت مستقیم استفاده می شود تا به صاف نگه داشتن آنها کمک کند. اگرچه فرمالدئید مورد استفاده در این درمانها باعث نگرانی بسیاری شده است زیرا فرمالدئید یک ماده سرطان زا است ، اما نتایج طولانی مدت را به همراه دارد.

درمان موهای کراتین معمولاً کمی ارزان تر است. قیمت آنها بین 70 تا 100 دلار است ، منظور قیمت محصولات کراتینه است اما ممکن است انجام آن هزینه ای چند برابری را بخواهد .

از طرف دیگر مو بوتاکس فقط یک روش تهویه مطبوع است و از واکنش های شیمیایی برای کار استفاده نمی کند. درمان مو بوتاکس حاوی هیچ فرمالدئید نیست.

نتیجه گیری

اگر به دنبال راه حلی برای صاف کردن موهای خود و پر و لعاب تر شدن آن هستید ، یک روش درمانی موی بوتاکس می تواند کمک کند. اینکه کراتینه مو برایتان بهتر است یا بوتاکس مو آنرا به به متخصص مو بسپاریدو برای کسب بهترین نتیجه ، آماده خرج کردن چند صد هزارتومان در سالن کلبه آرزو باشید. برای قیمت نهایی باید موهایتان بازدید شود.

ریباندینگ مو یکی از روش های متداول برای داشتن موهای صاف و درخشان می باشد . این روش مزایا و عوارض مختلفی دارد که قبل از انجام آن ، درباره آنها باید بیشتر بدانید .

اینرا هم بخوان :  دوره آموزش کار با مواد با مدرک فنی حرفه ای

مو یکی از نعمتهای خداوندی است که برای سالم ماندن نیاز به مراقبت و نگهداری دارد که اغلب ما از این نعمت خدادادی خوب مراقبت نمی کنیم .

مزایا و عوارض ریباندینگ مو
مزایا و عوارض ریباندینگ مو

صافی مو برای زنان یکی از علاقمندی هایشان در حوزه زیبایی ارایشی است که در بهترین حالت آنرا همیشه می خواهند داشته باشند. که به آنها ریباندینگ مو توصیه می شود . معمولا ریباندینگ مو در کنار کراتینه قرار داده می شود که این دو با هم متفاوت هستند .

روش ریباندینگ علاوه بر صاف و درخشان کردن مو ، شانه کردن موها را نیز آسان و سهل می کند . علاوه بر این با موهای ریباندینگ ، کمتر نیاز به شستشوی آن در حمام خواهید داشت .

ریباندینگ مو چیست ؟

در ابتدا باید بدانیم که ریباندینگ مو چیست و مواد ریباندینگ چه اثر بر مو دارند ؟ آمینو اسیدها متصل شده به هم ، ساختار مو را تشکیل می دهند و کاری که مواد ریباندینگ می کند این است که این اتصال آمینو اسیدها را می شکند و زنجیره ای اتصال جدیتری را تشکیل می دهد . که باعث ایجاد موهای صاف می شود.

اسکالپ سر را بهتر بشناسیم

یکی از روشهای مراقبت و نگهداری از موها که خاصیت صاف کنندی دارد ریباندینگ مو است اما این روش دارای مزایا و معایب مختلفی است که باید آنها را شناخت و تصمیم درستی گرفت.

مراقبت های مو بعد از ریباندینگ را بشناسیم.

مزایای ریباندینگ مو را بشناسیم.

مزایای ریباندینگ مو کم نیستند که ما در اینجا به مهمترین آنها خواهیم پرداخت :

حالت دهی آسان

با ریباندینگ مو دیگر زمان کمتری را برای حالت دادن به موهایتان خرج خواهید کرد. این امر در مهمانی ها و جشن ها ممکن است خیلی از وقت خانمها را بگیرد که با ریباندینگ این حالت دهی اسان و سهل می شود .

از وز مو خداحافظی کنید

با ریباندینگ مو دیگر خبری از وز مو نیست. بدون استفاد از هیچ وسیله یا ماده صاف‌کننده‌ای از شر وز مو خلاص می‌شود. وز مو ممکن است بدلیل جنس موهایتان باشد یا هم بدلیل استفاده از مواد شیمیایی و رنگ مو و… در مو ایجاد شود که با ریباندینگ از وز مو راحت خواهید شد.

کاهش مصرف صاف کننده‌های مو

همانطور که گفتیم برای صافی مو روشهای مختلفی وجود دارد که بسیاری از انها مقطعی هستند . مانند صاف کننده های مو که استفاده مکرر از انها ، صدمات زیادی به موها وارد می کند. با ریباندینگ کردن دیگر نیازی به این صاف کننده های مو نخواهید داشت .

جذابیت و براقیت موها

یکی از عمده دلایلی که خانمها به ریباندینگ مو متمایل می شوند بخاطر داشتن موهای جذاب و براق است که از مهمترین مزایای ریباندینگ مو محسوب می شود.

اینرا هم بخوان :  شینیون کار حرفه ای در تهران

معایب ریباندینگ مو و عوارض جانبی آنرا بشناسیم.

مواد ریباندینگ مو ، شیمیایی هستند غیر ارگانیک که بالطبع دارای معایب و عوارضی خواهد بود که در ادامه به انها خواهیم پرداخت :

بازگشتی بودن

با رشد موها نیاز به عمل ریشه گیری خواهید بود که این هم برایتان هزینه آور خواهد بود. در واقع اگر قبلا موهای فر داشته باشید ممکن است بعد از ریباندینگ با رشد مجدد موها ، دوباره موهایتان فر شوند که باید عمل ریباندینگ را تکرار کنید و این یعنی هزینه !

دائمی بودن

اثر ریباندینگ مو تا زمانی که موهایتان رشد کند می ماند یعنی اینکه اگر ماهانه چند سانتی متر رشد مو خواهید داشت و ریباندینگ کردید و پشیمان شدید باید شاید یک سال صبر کنید که کلا موهایتان دوباره به رشد الانش برسد . 

حساس شدن موها و اسیب پذیری بیشتر

با عمل ریباندینگ ساختار موها شکسته می شود و وقتی این عمل بارها تکرار شوند موها نیاز به مراقبت بیشتری خواهند داشت و میزان شدت آسیب پذیری انها زیاد خواهد شد.

چالش پوست سر

ریباندینگ مو به نوعی روش یونش حرارتی است و با حرارت این کار انجام می شود. حرارت توامن با مواد شیمیایی ممکن است به پوست سر اسیب وارد کند. بخصوص اگر این عمل تکرار شود . 

حضور مجدد در مراکز ریباندینگ

اگر می خواهید موهایتان همیشه صاف باشند با رشد جدید موها و به اصطلاح برای ترمیم آنها ، نیازمند حضور دوباره در مرکز ریباندینگ مو هستنید و این یعنی هزینه زمانی و هزینه مالی .

ریزش مو

استفاده از مواد شیمیایی ، چه برای رنگ کردن موها و چه برای ریباندینگ همیشه احتمال ریزش مو را خواهد داشت . 

با دانستن مزایا و عوارض ریباندینگ مو ، بهتر است که از مراکز معتبر برای اینکار کمک بگیرید که کمتر دچار پشیمانی و عوارض ریباندینگ شوید.Click to rate this post![Total: 0 Average: 0]

برخی سوالات شما

1آيا ميتوان موي ريباندينگ شده را رنگ كرد؟2از روغن های مو بعد از ریباندینگ می شود استفاده کرد؟3آیا شانه کردن بعد از ریباندینگ مانعی ندارد؟4استفاده از نرم کننده بعد از ریباندینگ واجب است ؟5بعد از ریباندینگ مو از چه مدل شامپویی استفاده کنم ؟6بعد از ریباندینگ مو از چه محصولاتی باید استفاده کنیم؟7آموزش ریباندینگ هم دارین؟

نوشتاری که مطالعه کردید از دسته مقالات آموزشی آرایشگری مو از وبلاگ کلبه آرزو بود. در صورتی که تمایل دارید آرایشگری مو رو به صورت کامل فرا گیرید می توانید در دوره آموزش آرایشگری مو آموزشگاه کلبه آرزو ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *