اپیلاسیون در بارداری

اپیلاسیون در بارداری شاید دغدغه ی خانمهای باردار باشد که برایشان سوال باشد آیا ضرر دارد یا نه ؟ زمان انجام و چگونگی انجام آن شامل چه مراحلی است > آیا نکاتی باید رعایت شود و … البته ما در دروه های آموزش اپیلاسیون به هنرجویان مشتاق در این باره توضیحاتی ارایه می دهیم.

اموزش رنگ مو

باید نباید های اپیلاسیون در بارداری

اپیلاسیون در بارداری
اپیلاسیون در بارداری

⁉️اپیلاسیون در دوران بارداری مجاز است؟
✅اپیلاسیون به جنین آسیب نمی‌رساند.
?اگرچه در این دوران پوست بدن مادر به علت  تغییرات_هورمونی نازک شده و احتمال قرمزی و #التهاب بیشتر است.
?همچنین در این دوران آستانه‌ی تحمل درد مادر کاهش میابد و ممکن است تحمل درد اپیلاسیون سخت شود.
❗️ترجیحا در سه_ماهه_اول بارداری از روش دیگری استفاده کنید. در این دوران اعضای حیاتی جنین در حال شکل گیری است و مومی که برای اپیلاسیون استفاده می‌شود به هرحال یک‌ ماده‌ی شیمیایی است.

از بین بردن موهای زاید در دوران بارداری

در دوران بارداری برای از بین بردن موهای زاید از چه روش‌هایی می‌تونیم استفاده کنیم که بی‌خطر باشه؟
.
رشد موهای زائد در دوران بارداری ممکنه برای بسیاری از زنان باردار مشکل محسوب بشه. شما در دوران بارداری میتونین به زیبایی و نظافت خود مثل قبل اهمیت بدین، اگرچه برخی از راه‌هایی که قبلاً برای از بین بردن مو‌های زائد استفاده می کردین، ممکنه در دوران بارداری دیگه مناسب نباشه. اما راه‌های امنی وجود داره که میتونین برای از بین بردن موهای زائد خود از اونها استفاده کنین.
یکی از روش‌های بی‌خطر اپیلاسیون هست. اپیلاسیون با استفاده از وکس، موم یا شمع و همچنین دستگاه‌های اپیلاتور خانگی در دوران بارداری هیچ خطری نداره. با این ‌حال به دلیل تغییراتی که در پوست شما ایجاد شده، ممکنه پوستتان حساس و اپیلاسیون نسبت به قبل کمی دردناک تر باشه.
همچنین می‌توانید مو‌های زاید بدن خود را با تیغ‌های مخصوص اصلاح از بین ببرید. بهتره حتماً از یک تیغ کاملاً نو و یک بار مصرف استفاده کنین و با توجه به این که پوست شما حساس شده، بهتره تا جای ممکن از ایجاد خراش و زخم جلوگیری کنین.
استفاده از کرم‌های موبر هم در بارداری هیچ خطری نداره. هنگام خرید کرم موبر توجه داشته باشین که کرم‌های مخصوص پوست‌های حساس رو انتخاب کنین و قبل از استفاده، اونو روی قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنین و مطمئن بشین که حساسیتی به اون ندارین. در مکانی از کرم استفاده کنین که هوا جریان داره، زیرا بوی کرم ممکنه باعث ایجاد حالت تهوع در شما بشه. همچنین میتونین از یک ماسک استفاده کنین.
..شما برای از بین بردن موهای زائدتون در بارداری از چه روشی استفاده می‌کنین؟ به نظرتون بهترین روش رفع موهای زائد چی میتونه باشه؟

اینرا هم بخوان :  8 نکته مهم اپیلاسیون

اپیلاسیون (موم) در بارداری

??اپیلاسیون در بارداری ممنوعیت مطلق ندارد اما بهتر هست که استفاده نشود.
?? به این دلیل که یکسری عصب ها در خانم های باردار تحریک میشوند و ممکن هست که مشکلاتی را ایجاد کنند.
??همچنین بدلیل تحریک مراکز درد، ممکنه در اواخر بارداری سبب تحریک انقباضات رحمی شود.
??علاوه بر ان احتمال عفونت های منتقله از طریق مراکز اپیلاسیون و احتمال بیشتر جوش زدن به خاطر حساسیت بیشتر پوست در بارداری رو هم در نظر داشته باشید.
??اما اگر جای مطمینی برای انجام این کار سراغ دارید و قبلا هم اپیلاسیون میکردید حتما ملافه کارد موم و لباس زیر یک بار مصرف خودتون رو به همراه داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره برای ثبت نام در دوره های آموزشگاه کلبه آرزو یا خدمات داری می تونی تماس بگیری 09127009256 و یا این فرم پر کنی در اسرع وقت با شما تماس گرفته می شود.