مراقبتهای هاشور تاتو ابرو

مراقیتهای اصولی و درست بعد از انجام هاشور تاتو ابرو باعث می شود که از عفونت بدور باشید و همچین رنگدانه های میکروبلیدینگ را تثبیت می کند واین یعنی ماندگاری بیشتر کار . سوالهایی بعد از انجام هاشور ابرو برایتان بوجود می اید مانند : ” ایا حمام می توانم بروم یا نه ؟ ” آیا صورتم را می توانم بشوریم یا نه ؟ چه پمادی بعد از هاشور ابرو بزنم ؟ ” و سوالهای اینچینی که با خواندن این نوشتار به آگاهی های مناسبی در این زمینه دست پیدا خواهید کرد.

آموزش تاتو بدن

مراقبت بعد از هاشور ابرو

مراقبتهای هاشور تاتو ابرو
مراقبتهای هاشور تاتو ابرو

بعد از انجام هاشور ابرو ، قسمتی که هاشور خورده حالت یک زخم باز را دارد و نیاز است که برای بهبود سریعتر و جلوگیری از عفونت از آن مراقبت های خاصی انجام دهید . توجه به نکات زیر می تواند در بدست آوردن بهترین نتیجه از هاشور بسیار موثر باشد:

1- از زمان انجام هاشور ابرو به مدت یک هفته از شستن ابروها خودداری کنید.

2- از روز اول به مدت دو هفته روی ابروها را با پماد چشمی یا پماد ترمیم کننده چرب کنید.

نکته 1: فقط در صورتیکه روی ابروها احساس خشکی کردید ابروها را چرب کنید.

نکته 2: هر بار مقدار بسیار کمی از پماد را با گوش پاک کن بر روی ابروها بمالید.

4- ممکن است در چند روز اول ابروها دچار خارش شوند یا پوسته پوسته شوند از خاراندن و کندن پوست های ایجاد شده در محل هاشور پرهیز کنید.

5- به مدت یک هفته از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.

اینرا هم بخوان :  7 نکته از میکروبلیدینگ که قبل از انجام تاتو ابرو باید بدانید

6- تا زمان بهبودی کامل هاشور ابرو از قرار گرفتن در مقابل آفتاب اجتناب کنید.

شستشوی صورت بعد از انجام هاشور ابرو:

تا سه روز بعد از انجام هاشور ابرو به هیچ عنوان نباید ابروها را شستشو دهید . بعد از سه روز هم تا آنجا که برایتان ممکن است تا خوب شدن کامل هاشور  ابرو  از شستشوی ابروها خودداری کنید ولی اگر در شرایطی قرار گرفتید که مجبور به شستن ابروها شدید به صورت زیر عمل کنید:

1- برای شستشوی ابروها  فقط از آب استفاده کنید و اگر نیاز به استفاده از یک شوینده بود می توانید از یک صابون ملایم یا شامپو بچه استفاده کنید.

2- تا آنجایی که برایتان ممکن است از تماس مستقیم دستها یا وسایل شستشو با ابروها خودداری کنید.

3- برای شستشو سعی کنید از آب ولرم یا سرد استفاده کنید.

4-وقتی شسشتو تمام شد صورتتان را با آب سرد بشویید.

5-بعد از شستشوی صورت ،ابروها را با با یک حوله به آرامی خشک کنید . به هیچ عنوان حوله را روی ابروها نکشید فقط به آرامی روی ابروها  قرار دهید و بردارید.

6- بعد از خشک کردن ابروها روی ابرو  یک لایه نازک پماد ویتامین آ چشمی یا پماد هیدروکورتیزون چشمی روی ابرو ها بمالید.

نکته: معمولا چند روز بعد از انجام هاشور ابرو ، روی ابرو ها حالت پوسته پوسته ایجاد می شود در صورتیکه این پوسته ها را در حین شتسشو بکنید احتمال دارد رنگ سایه یا هاشور ابرو خیلی زود کمرنگ شود .

استحمام بعد از هاشور ابرو

سعی کنید تا سه روز بعد از انجام هاشور ابرو  از شستن محل هاشور یا حمام رفتن خود داری کنید . بعد از سه روز با رعایت موارد زیر می توانید حمام کنید:

اینرا هم بخوان :  میکروشیدینگ ابرو چیست ؟

1- تا انجایی که برایتان مقدور است روی ابرو را شستشو ندهید و اگر لازم شد که روی ابرو ها رو شستشو دهید با یک صابون ملایم یا شامپو بچه این کار را انجام دهید .

2- تا آنجایی که برایتان ممکن است از تماس مستقیم دستها یا وسایل شستشو با ابروها خودداری کنید.

2- با آب خنک یا ولرم حمام کنید (آب داغ باعث درد و سوزش هاشور ابرو می شود و همینطور ممکن است رنگ هاشور را کمرنگ کند )

3- تا جایی که می شود مدت زمان دوش را کوتاه کنید و سعی کنید جریان مستقیم آب روی ابروها  نریزد.

4- بعد از اتمام حمام صورت خود را با آب سرد بشویید (این کار باعث می شود که هاشور  ابرو، رنگ خود را حفظ کند)

5 – بعد از حمام سریعا ابرو را با یک حوله به آرامی خشک کنید . به هیچ عنوان حوله را روی ابروها نکشید فقط به آرامی روی ابروها  قرار دهید و بردارید.

6- بعد از خشک کردن ابروها  از پماد هیدروکورتیزون چشمی یا ویتامین آ چشمی استفاده کنید (پماد را به مقدار بسیار کم و با گوش پاک کن بر روی ابروها بمالید)

مدت زمان بهبود زخم هاشور ابرو

مدت زمان بهبودی زخم های هاشور ابرو برای افراد مختلف ، متفاوت است اما معمولا این زمان بین 3 تا 10 روز طول می کشد . یکی از نشانه های اصلی برای اینکه بفهمید زخم هاشور ابرویتان خوب شده است یا نه ، پوسته پوسته هایی که روی هاشور ابرو ایجاد می شود زمانی که این پوسته پوسته کاملا ریخت (این پوسته ها را به هیچ عنوان خودتان نکنید) یعنی زخم هاشور ابرو خوب شده است .

اینرا هم بخوان :  آرایش دائم چیست و معایب و مزایای آن کدامند؟

مقاله ی که خواندید از دسته مقالات آموزشی آرایش دائم از وبلاگ کلبه آرزو بود. در صورتی که تمایل دارید آرایش دائم رو به صورت کامل فرا گیرید می توانید در دوره آموزش تاتو آموزشگاه کلبه آرزو شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *