مزایا و معایب میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ را بعنوان یکی از تکنیکهای اجرای آرایش دایم و نیمه دایم در مقالات دیگر سایت کلبه آرزو کاملا توضیح داده ایم . روشی است که رنگدانه ها به کمک ابزار بلید به زیر پوست منتقل می شوند.

روشی که در آن بصورت تار به تار انجام می شود یعنی خطوطی بسیار نازک به ظرافت تار مو روی پوست ابروان کشیده می شود. در واقع نوعی شبیه سازی ابرو شکل می گیرد و نواقص و جاهای خالی ابروها گرفته و پر می شود.

پاک کردن تاتو ابرو

ابروهای کم پشت دلایل زیادی می توانند داشته باشند از عوامل ژنتیکی تا بیماری سرطان و تصادفات و …… و کسانی که این مشکل را دارند ساعتها از وقت خود را صرف آرایش ابروها می کنند و از مواد خاصی هم استفاده می کنند که ممکن است اسیب زا باشد در واقع میکروبلیدینگ هم زمان را برایتان می خرد و اسیب مواد شیمایی را به حداقل می رساند.

مزایا و معایب میکروبلیدینگ

با وجود این مشکلات روش های آرایش دایم که از ساختار پزشکی زیبایی تبعیت می کردند گسترش یافت و با گذز زمان یکی از رشته های پر طرفدار در آموزشگاه های آرایشگری ، رشته آموزش آرایش دائم شد . این رشد آنگونه شده که شاید به شما هم توسط دوستان و اشنایان روش میکروبلیدینگ برای اصلاح ابروهایتان پیشنهاد شده باشد.

اگر به فکر انجام میکروبلیدینگ هستید باید بدانید که این تکنیک نیز مانند سایر روشهای زیبایی دارای مزایا و معایبی است که با دانستن آنها می توانید بهترین تصمیم را برای زیبایی خودتان بگیرید.

آرایش دائم صورت زنانه

میکروبلیدینگ چیست؟

مزایا و معایب میکروبلیدینگ

روش میکروبلیدینگ قلم و ابزار خاص خود را دارد که این قلم با هنرمندی و مهارت دست پیگمنتر ، تارهای ظریفی را ایجاد می کنند. فرایندی که مشابه عمل تاتو است اما بسیار ظریفتر و ایمن تر و با رنگهای مخصوص و ایمن مختص خود. بعد از اجرای در نهایت شما شاهد خطوط بسیار باریک و ریز و ظریفی همانند ابروهای خودتان خواهید بود.

درد میکروبلیدینگ دردی نیست که نشود تحملش کرد اما برای کاهش همین درد هم از پمادهای بی حس کننده استفاده می شود. حدود 40 روز بعد از انجام کار نیاز به ترمیم خواهد بود.که در این جلسه ترمیم شما می توانید درخواست ابروهای نازکتر یا کلفتر را از پیگمنتر خود داشته باشید.

اینرا هم بخوان :  مرکز میکروپیگمنتیشن کلبه آرزو را بشناسیم.

مزایای میکروبلیدینگ را بیشتر بشناسید.

مزایا و معایب میکروبلیدینگ

انچه که باعث می شود بانوان زیادی به میکروبلیدینگ و انجام آن تشویق شوند مزیت های آن است که در به مهمترین آنها اشاره می کنم:

 تکنیک نیمه دائمی

میکروبلیدینگ یک تکنیک نیم دائمی است . مزیت روشهای نیمه دائمی این است که تغییرات شما تا ابد نمی مانند . زمانش نه آنقدر کم است که ارزش انجام نداشته باشد و نه آنقدر زیاد که از انجام آن دلهره و ترس ایجاد شود. پس برای تغییرات ماهانه بهترین روش اصلاح ابروهاست.

اعجاب ابروهای زیبا و مرتب

اینکه شما مدت 40 روز از ارایش ابروهایتان خلاص شوید حسن بزرگی است . این شاید برای یک خانم خانه دار که زمان زیادی دارد مشهود نباشد ولی برای یک خانم دکتر یا یک خانم کارمند که دنبال زمان است بیدار شدن هر روز و دیدن ابروهای مرتب ایده ال است.

اوج ظرافت طبیعی ابروها با میکروبلیدینگ

مزایا و معایب میکروبلیدینگ

یکی از اهم ترین مزایای میکروبلیدینگ ، ایجاد خطوط ظریفی است به باریکی تارهای مو ، که این یعنی آفرینش زیبایی طبیعی. اگر این ظرافتها را با روشهای دیگر تاتو ابرو مقایسه کنید متوجه می شوید که برتری این طبیعی بودن بسیار گوارا و دلچسب خواهد بود. البته باید این کار با هنرنمایی دستان و مهارت پیگمنتر توامان باشد تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

کاهش هزینه

هزینه امروزه با دو فاکتور سنجیده می شود هزینه زمانی و هزینه مالی . میکروبلیدینگ هر دوی این هزینه ها را در قبال آرایش معمولی کاهش می دهد. زمان که کاملا مشخص است . اما از لحاظ مالی هم شما اگر برای اصلا ح ابروی خود به آرایشگاه بروید و هزینه هربار اصلاح ابرو (هزینه خود ارایشگاه + وقت + ایاب ذهاب و …) را حساب کتاب کنید متوجه این کاهش هزینه خواهید شد.

اینرا هم بخوان :  هاشور ابرو چیست و چه تکنیکهایی دارد ؟

زیبایی برای افراد خاص

منظور از افراد خاص بانوانی هستند که بنا بر دلایل گوناگون از آرایش کردن فراری هستند . مانند کسانی که به محصولات آرایشی حساسیت پوستی دارند . یا خانمهایی که مشکل بینایی دارند و یا لنز استفاده می کنند و این لنز ها به پودرهای آرایشی کاملا حساس هستند . این افراد برای همین مشتاق به انجام میکروبلیدینگ و آرایش دائم و نیمه دائم هستند تا آرایش پودری و معمولی.

معایب میکروبلیدینگ را بشناسیم.

مزایا و معایب میکروبلیدینگ
مزایا و معایب میکروبلیدینگ

روشهای زیبایی چه دایم چه نیمه دایم با اینکه دارای مزایای متعددی هستند اما عاری از عیب نیز نیستند .

حساسیت پوستی

برخی ها هستند که به رنگدانه های میکروبلیدینگ و همچنین مواد بی حس کننده حساسیت پوستی و آلرژیکی دارند . این افراد باید این حساسیت ها را در نظر بگیرند . البته با مراجعه به یک پیگمنتر حرفه ای و کاربلد و رعایت مسایل بهداشتی و ایمنی این حساسیت ها کم می شود و یا یادآوری و تست می شود پس در انتخاب پیگمنتر و مکان آن دقت کافی داشته باشید.

هزینه پاک کردن بالا

اگر میکروبلیدینگ پیش پیگمنتر ناشی انجام دهید شاید از نتیجه کار خوشتان نیاید و در صدد پاک کردن آن و اصلاح آن باشید که این کار نیازمند زمان و هزینه بالای پاک کردن تاتو خواهد بود.

آلودگی و عفونت

در تمام روشهای زیبایی و آرایش دائم و نیمه دایم باید از تجهیزات استریل و یک بار مصرف استفاده کرد این اصول کار در آرایش دایم می باشد که به هنرجوها اموزش داده می شود . اگر به مراکز غیر استریل مراجعه کنید انتقال آلودکی و بیماری و عفونت براحتی انجام می شود.

ایجاد زخم و التهاب در پوست

میکروبلیدینگ روشی است که با ایجاد تراشه های و خراشه های ریز در پوست و انتقال رنگدانه انجام می شود پس زخم های برش می شوند که ممکن است التهاب زا باشند و واکنش سیستمی ایمنی بدن تا یک هفته زمان می برد تا ترمیم کامل انجام شود.

اینرا هم بخوان :  مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ

برخی سوالات شما

✅ مراقبتهای قبل از میکروبلیدینگ کدامند ؟

از یک هفته قبل الکترولیز، برداشتن با موچین و وکس ابرو را انجام ندهید. از دو هفته قبل، آفتاب نگیرید و زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید. از یک هفته قبل، فیشال و لایه‌برداری انجام ندهید. از یک ماه قبل، از محصولات حاوی رتینول یا ویتامین A استفاده نکنید. در روز انجام میکروبلیدینگ ورزش نکنید. سه هفته قبل از میکروبلدینگ بوتاکس نکنید. از یک هفته قبل روغن ماهی و ویتامین E مصرف نکنید چون این مواد، خون را رقیق می‌کنند. سه روز قبل از میکروبلیدینگ وکس نکنید یا رنگ نکنید. روزی که قرار است میکروبلیدینگ انجام دهید این نکات را رعایت کنید: ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل نوشیدنی الکلی ننوشید. دو ساعت قبل از آن قهوه ننوشید. از ۲۴ ساعت قبل، آسپیرین یا ایبوپروفن مصرف نکنید.

✅ مراقبتهای بعد از میکروبلیدینگ کدامند ؟

.از شوینده‌هایی که حاوی اسید یا لایه‌بردار هستند استفاده نکنید. . مقداری روغن‌های مغذی طبیعی مثلا روغن نارگیل روی هر ابرو قرار دهید. صبح و شب این کار را تکرار کنید. . از روبالشی‌های تمیز استفاده کنید. . ابروهای خود را دستکاری نکنید. . برای مدت۴ هفته فیشال، بوتاکس یا لایه‌برداری نکنید. برای مدت یک هفته ورزش نکنید. . برای مدت یک هفته در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. . برای مدت ده روز از حمام رفتن‌های طولانی و پر از بخار اجتناب کنید. . تا ۱۰ روز شنا نکنید.

✅ آیا درد دارد؟

درد خواهد داشت و اما به کمک بی حسی ها و پماده این درد تسکیل داده می شود و شاید برای شما قابل درک نباشد.

✅ کدام تکنیک میکروبلیدینگ را پیشنهاد می کنید ؟

با توجه به مدلی که می خواهید و نوع کار ، میکروبلیدینگ انجام می شود. چه فیبروز و چه روش پی آر و سایر تکنیکها در نهایت نتیجه کار مهم است .

✅ آیا نیاز به ترمیم دارد ؟

بله کلیه خدمات آرایش دائم برای ماندگاری طولانی نیاز به ترمیم دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *