میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

میکروبلیدینگ یک روش پرفکت و بی نظیر در آرایش دائم برای ابروهاست که قدرت زیبایی را افزایش می دهد اما انجام آن برای بعضی از افراد توصیه نمی شود .

مزایای فراوانی که میکروبلیدینگ دارد این تکنیک آرایش دائم روز به روز بر علاقمندان و مشتاقانش زیاد می کند . با توجه به اینکه محدودیتهای میکروبلیدینگ خیلی کم است همه افراد می توانند از آن استفاده کنند مگر افرادی که شرایط خاص فیزیکی داشته باشند که در این نوشتار به این شرایط خاص بیشتر می پردازیم.

میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟
میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

برای درک این مقاله بهتر از که دانستنی هایمان را درباره میکروبلیدینگ افزایش دهیم برای همین منظور توصیه می شود که مقالات زیر را هم مطالعه کنید :

آموزش فیبروز ابرو

افرادی که شرایط زیر را دارند میکروبلیدینگ برای آنها ممنوع می باشد.

1- هیپرپیگمانتاسیون و هیپوپیگمنتیشن پس از التهاب

خود پوست دارای رنگدانه هایی است که پس از التهاب و خراش در این افراد لکه های پوستی ایجاد می شود که در هیپر پیگمانتاسیون این لکه ها تیره تر از پوست هستند و در هیپوپیگمنتیشن این لکه ها از رنگدانه های پوست روشن تر هستند . کسانی که این حالات را دارند نباید میکروبلیدینگ انجام دهند . زخم ها و لک های ماندگار از عوارض میکروبلیدینگ بر روی این پوستها می باشد . و البته این برای کسانی که حساسیت پوستی هم دارند صدق می کند.

2- بیمارهایی که منتقل کننده بیماریشان از طریق خون هستند

میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

شایع ترین این بیماریهای هپاتیت و hiv و ایدز هستند که براحتی از طریق خون منتقل می شوند . برای اینکه در هنگام میکروبلیدینگ ، خراش های ایجاد می شود که باعث جهش خون و خونریزی هر چند ناچیز می شود و این بیمارها براحتی می توانند منتقل شوند.

اینرا هم بخوان :  تاتو لب به روش میکروبلیدینگ

3. افرادی که عمل زیبایی ژودرم و بوتاکس را انجام داده اند.

میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

کسانی که بوتاکس ابرو کرده اند میکروبلیدینگ بعد از بوتاکس نباید انجام دهند در واقع باید یک و نیم ماه بعد از بوتاکس می توانند میکروبلیدینگ کنند.

ژودرم هم یک ژل پوستی است که بصورت موقتی خط لبخند را از بین می برد. این ژل پوستی ایجاد برامدگی می کند تا خطوط روی پوست از بین بروند. کسانی که بوتاکس و ژل ژودرم انجام داده اند برای انجام میکروبلیدینگ محدودیت زمانی خواهند داشت یعنی برای انجام این کار از آنها مجوز پزشکشان گرفته می شود که این زمان برایشان مشکل زا نباشد.

3- افراد انسولینی

میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

همانطور که می دانید کسانی که انسولین به آنها تزریق می شود سیستم دفاعی بدنشان خیلی ضعیف می شود و و قتی زخمی ایجاد می شود خیلی زمان می برد تا بهبودی حاصل شود برای همین این افراد نباید میکروبلیدینگ انجام دهند.

4- زنان باردار و شیرده

میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

5- افرادی که به بی حسی ها حساسیت دارند

میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟
میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

بالطبع کسانی که بی بی حس کننده ها حساسیت پوستی دارند نمیتوانند میکروبلیدینگ انجام دهند. زیرا که اغاز کار آرایش دایم با بی حس کننده ها شروع می شود. البته افرادی که جوهر میکروبلیدینگ نیز حساسیت دارند از این کار منع می باشند.

6- افرادی که تاتو ابرو دارند.

میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

کسی که یکبار تاتو ابرو به هر شکلی کرده باشد نمی توان روی ابروی او میکروبلیدینگ انجام داد. در واقع میکروبلیدینگ بر روی ابروهای طبیعی قابلیت اجرا دارد . مگر انکه کسانی که تاتو کرده اند کلا تاتوهایشان از بین رفته باشد و پوست کاملا روشنی و مهیا برای میکروبلیدینگ داشته باشند. در واقع ظرافت میکروبلیدنیگ در حدی است که نباید هیچگونه رنگ اضافی روی پوست باشد تا نتیجه کار نمایان و قابل مشاهده باشد.

اینرا هم بخوان :  چگونه ابروهای خود را میکروبلیدینگ کنم ؟

7-پوستهای چرب

میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

در واقع چربی اجازه کار خوب را به پیگمنتر نمی دهد. پوستهای چرب به میکروبلیدینگ و جوهر آن واکنشی نشان می دهند که پیگمنتر را کلافه و عصبی می کند . در واقع رنگ پذیری پوست به خداقل می رسد. علاوه براین ، خراشهایی که در میکروبلیدینگ روی پوست پرب ایجاد می شود براحتی ترمیم و بهبود پیدا نمی کنند.

این دلایل بدین معنا نیست که نشود میکروبلیدینگ روی پوست چرب انجام داد. اما بخاطر سختی کار و اینکه ظرافت میکروبلیدینگ نمایان نمی شود و هر لحظه پخس رنگ ممکن است ایجاد شود میکروبلیدینگ روی پوستهای چرب کار بیهوده ای بنظر خواهد رسید.

البته خیلی ها وقتی دوست یا همکار خود را می ببنند که میکروبلیدینگ کرده تشویق و اصرار بر انجام آن دارند حتی با پرداخت هزینه های زیادی که میکروبلیدینگ دارد مشکلی ندارند . این افراد باید بدانند که نتیجه کار روی پوستهای چرب ممکن است نتیجه ایده الی نباشد و دوام میکروبلیدینگ انجام شده هم کوتاه مدت روی پوستهای چرب خواهد بود. پس این نکات را حتما باید دقت کنید.

8-  اگزما، راش، زونا  و بیماریهای پوستی

میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

طبیعیت آرایش دائم انگونه است که نباید به سلامتی فرد اسیب وارد کند کسانی که بیماری پوستی دارند انجام خراش یا تحریک پوستشان ، ممکن است بیماریشان را تشدید کند و یا روال درمان آنرا به چالش بکشد. پس بهتر آن است که درمان بیماری پوستی خود را کامل کنید و سپس به میکروبلیدینگ اقدام کنید.

9- شیمی درمانی و بیماری های خاص

میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

یکی از عواملی که باعث ایجاد آرایش دائم شد نیازهای زیبایی برای کسانی بود که شیمی درمانی ابروهای آنها رو از بین برده بود. اما بیمارانی که در حال شیمی درمانی هستند میکروبلیدینگ برای انها ممنوع می باشد مگر انکه از پزشک خود اجازه اینکار را داشته باشند . البته میکروبلیدینگ برای بیماران که طول درمان خود را سپری کرده اند و سرطان را شکست داده اند و در حال حاضر شیمی درمانی نیمی کنند مشکلی نخواهد داشت.

اینرا هم بخوان :  مزایا و معایب هاشور ابرو را بهتر بشناسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *